ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ Α’ και Β’ ΕΤΟΥΣ
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2021-ΙΟΥΛΙΟΣ 202
3

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ.

  • Εισαγωγή στη Θεωρία Συστημάτων
  • Ανθρώπινη επικοινωνία
  • Οι ρόλοι στο σχολείο και την οικογένεια
  • Η σημασία του πλαισίου στην αλληλεπίδραση της ομάδας
  • Το σχολείο ως σύστημα
  • Παιδαγωγός-σύμβουλος ομάδας
  • Προσωπικός και επαγγελματικός ρόλος/Ομάδα προσωπικής ανάπτυξης

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ.

  • Η παρατήρηση ως παιδαγωγικό εργαλείο
  • Ο ρόλος του συντονιστή-παιδαγωγού ομάδας
  • Κριτική παιδαγωγική
  • Συστημική παιδαγωγική
  • Κριτική θεωρία
  • Συμπερίληψη και ειδική αγωγή
  • Δυναμική και εμψύχωση ομάδας
  • Αισθητηριακή ανακάλυψη στις βρεφικές και νηπιακές ηλικίες
  • Η μέθοδος project ως παιδαγωγικό εργαλείο
  • Η παιδαγωγική φιλοσοφία των σχολείων Reggio Emilia. Παιδαγωγική Frene. Η προσέγγιση του Summerhill.
  • Παιδαγωγική και απώλεια.

ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ.

  • Process Art και δημιουργική σκέψη
  • Εισαγωγή στο Θεατρικό Παιχνίδι
  • Χορός και προσωπικός χώρος
  • Εικαστικό παιχνίδι και περιβάλλοντα δράσης
  • Η εικόνα ως μέσο έκφρασης και δράσης (ζωγραφική/φωτογραφία/κινηματογράφος)
  • Μουσική και έκφραση
  • Σχεδιασμός εκπαιδευτικών προγραμμάτων για μουσεία και ομάδες
  • Παραμύθι-αφήγηση και περιβάλλον έκφρασης στην ομάδα
  • Performance/Site specific
  • Τέχνη και θεραπευτικές προσεγγίσεις σε ομάδες παιδιών και ενηλίκων
  • Video art
  • Εναλλακτικές προσεγγίσεις διδακτικών μαθημάτων μέσω των εκφραστικών τεχνών
  • Λογοτεχνία και θεατρική έκφραση
  • Αρχιτεκτονική και ομαδική δράση/Κοινοτική παρέμβαση

ΩΡΕΣ-ΗΜΕΡΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ:

Τα μαθήματα πραγματοποιούνται 1 σαββατοκύριακο κάθε μήνα 10:00-18:00 για το πρώτο ετος.

Στο δεύτερο έτος προστίθεται 1 Παρασκευή κάθε μήνα 19:00-22:00 και τα μαθήματα του Σαββάτου πραγματοποιούνται 10:00-20:00 και της Κυριακής 10:00-18:00

ΔΟΜΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ:

Τα μαθήματα είναι βιωματικά και πραγματοποιούνται με την ενεργή συμμετοχή των μελών της ομάδας. Στα θεωρητικά μαθήματα οι συμμετέχοντες συν-διαμορφώνουν τη δομή του μαθήματος με τον εκπαιδευτή μέσα από συζητήσεις που πραγματοποιοιούν σε μικρές ομάδες αναστοχασμού.

ΕΡΓΑΣΙΕΣ

Τα μέλη της ομάδας καλούνται να πραγματοποιούν ατομικές ή ομαδικές εργασίες (σχεδιασμός προγραμμάτων, δράσεων, Video κ.α) καθόλη τη διάρκεια των δυο ετών της εκπαίδευσης.